Zasady i warunki – Traveller Charms

My Cart

Close

Zasady i warunki

Warunki ogólne

Spis treści

  1. Zakres zastosowania
  2. Zawarcie umowy
  3. Prawo do anulacji
  4. Ceny i warunki płatności
  5. Warunki wysyłki i dostawy
  6. Zastrzeżenie praw autorskich
  7. Gwarancja
  8. Warunki Szczególne Przetwarzania Towarów według Specyfikacji Klienta
  9. Realizacja bonów kampanijnych
  10. Realizacja bonów podarunkowych
  11. Obowiązujące prawo
  12. Alternatywne metody rozwiązywania sporów

1) Zakres zastosowania

1.1 Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "OWH") firmy Traveller Charms Inh. Lukas Schmitz (zwanego dalej "Sprzedającym") obowiązują w odniesieniu do wszystkich umów zawieranych pomiędzy konsumentem lub przedsiębiorcą (zwanym dalej "Klientem") a Sprzedającym, dotyczących wszystkich towarów i/lub usług prezentowanych w sklepie internetowym Sprzedającego. Niniejszym sprzeciwia się włączaniu do umowy własnych warunków Klienta, o ile nie zostały ustalone inne warunki.

1.2 W przypadku zakupu bonów towarowych stosuje się odpowiednio niniejsze OWH, o ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej.

1.3 Do umów dotyczących dostawy bonów towarowych stosuje się odpowiednio niniejsze OWH, o ile wyraźnie nie uzgodniono inaczej.

1.4 Konsumentem w rozumieniu niniejszych OWH jest każda osoba fizyczna zawierająca transakcję prawną w celu, który nie jest związany ani z działalnością głównie handlową, ani z prowadzoną na własny rachunek działalnością zawodową. Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWU jest każda osoba fizyczna, prawna lub spółka cywilna posiadająca zdolność prawną, która zawierając czynność prawną działa w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej na własny rachunek.

2) Zawarcie umowy

2.1 Opisy produktów w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią wiążących ofert ze strony Sprzedawcy, a jedynie służą złożeniu wiążącej oferty przez Klienta.

2.2Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia online zintegrowanego ze sklepem internetowym Sprzedawcy. W ten sposób, po umieszczeniu wybranych towarów i/lub usług w wirtualnym koszyku i przejściu przez proces zamawiania, a także po kliknięciu przycisku finalizującego proces zamawiania, Klient składa prawnie wiążącą ofertę zawarcia umowy w odniesieniu do towarów i/lub usług znajdujących się w koszyku.

2.3 Sprzedawca może przyjąć ofertę Klienta w ciągu pięciu dni,

  • poprzez przekazanie pisemnego potwierdzenia zlecenia lub potwierdzenia zlecenia w formie pisemnej (fax lub e-mail), o ile decydujące jest otrzymanie potwierdzenia zlecenia przez Klienta, lub
  • poprzez dostarczenie zamówionego towaru do Klienta, o ile decydujące znaczenie ma odbiór towaru przez Klienta, lub
  • poprzez wezwanie Klienta do zapłaty po złożeniu przez niego zamówienia.

O ile zachodzi kilka z wyżej wymienionych możliwości, umowa zostaje zawarta w momencie, gdy jedna z nich wystąpi jako pierwsza. Jeżeli Sprzedawca nie przyjmie oferty Klienta w powyższym terminie, będzie to traktowane jako odrzucenie oferty ze skutkiem, że Klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.

2.4 Jeśli podczas składania zamówienia Klient wybierze opcję "PayPal Express", przetwarzaniem płatności zajmuje się dostawca usług płatniczych PayPal (Europe) S.a.r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (zwany dalej "PayPal"). Obowiązują warunki korzystania z systemu PayPal, z którymi można zapoznać się pod adresem: https://www.paypal.com/ie/webapps/mpp/ua/servicedescription-full?locale.x=en_IE.

W przypadku, gdy Klient nie posiada konta PayPal, obowiązują warunki płatności bez konta PayPal, z którymi można zapoznać się na stronie: https://www.paypal.com/ie/webapps/mpp/ua/legalhub-full?locale.x=en_US.

Jeżeli Klient wybierze jako formę płatności "PayPal Express", inicjuje również zlecenie płatnicze do PayPal poprzez kliknięcie przycisku finalizującego proces zamówienia. W tym przypadku Sprzedawca oświadcza, że przyjmuje ofertę Klienta już w momencie, gdy Klient zainicjuje transakcję płatniczą poprzez kliknięcie przycisku finalizującego proces zamówienia.

2.5 W przypadku złożenia oferty za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedającego, tekst umowy jest przechowywany przez Sprzedającego po zawarciu umowy i przekazywany Klientowi w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu zamówienia. Sprzedawca nie będzie udostępniał tekstu umowy w sposób wykraczający poza ten zakres.

2.6 Przed złożeniem wiążącego zamówienia za pośrednictwem internetowego formularza zamówienia Sprzedawcy, Klient może rozpoznać błędy we wprowadzaniu danych poprzez uważne czytanie informacji wyświetlanych na ekranie. Skuteczną metodą lepszego rozpoznawania błędów może być funkcja powiększania ekranu przeglądarki internetowej.
Klient może poprawiać wszystkie wprowadzone dane za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy w trakcie procesu składania zamówienia elektronicznego, aż do momentu kliknięcia przycisku finalizującego proces składania zamówienia.

2.7 Język niemiecki i angielski są do wyłącznej dyspozycji przy zawieraniu umowy.

2.8 Realizacja zamówień i kontakt odbywa się zazwyczaj za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznej obsługi zamówień. Obowiązkiem Klienta jest upewnienie się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest prawidłowy, tak aby wiadomości e-mail wysyłane przez Sprzedawcę mogły być na ten adres odbierane. W szczególności Klient jest odpowiedzialny, w przypadku stosowania filtrów SPAM, za to, aby wszystkie e-maile wysyłane przez Sprzedawcę lub osoby trzecie, którym Sprzedawca zlecił realizację zamówienia, mogły zostać doręczone..

3) Prawo do anulacji

3.1 Konsumentom przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.

3.2Szczegółowe informacje dotyczące prawa do odstąpienia od umowy zawarte są w pouczeniu Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy.

3.3 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentom, którzy w chwili zawarcia umowy nie są obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz których wyłączne miejsce zamieszkania i adres dostawy w chwili zawarcia umowy znajdowały się poza terytorium Unii Europejskiej.

4) Ceny i warunki płatności

4.1 O ile w opisie produktu Sprzedającego nie podano inaczej, podane ceny są cenami łącznymi, zawierającymi ustawowy podatek od sprzedaży. Koszty dostawy, w stosownych przypadkach, zostaną wskazane oddzielnie w odpowiednim opisie produktu.

4.2 Płatności można dokonać za pomocą jednej z metod wymienionych w sklepie internetowym Sprzedawcy.

4.3 W przypadku dostawy do krajów spoza Unii Europejskiej w indywidualnych przypadkach mogą powstać dodatkowe koszty, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a które muszą zostać poniesione przez Klienta. Należą do nich na przykład opłaty za przelew pobierane przez instytucje bankowe (opłaty za przelew, opłaty za wymianę walut) lub cła lub podatki importowe (cło). Takie koszty związane z transferem pieniędzy mogą powstać również w przypadku, gdy dostawa nie jest realizowana w kraju spoza Unii Europejskiej, a Klient dokonuje płatności z kraju spoza Unii Europejskiej.

4.4 W przypadku dokonywania płatności przy użyciu metody płatności oferowanej przez firmę PayPal obsługa płatności odbywa się za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych PayPal ((Europe) S.a. r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (zwanego dalej "PayPal") z zastrzeżeniem warunków korzystania z usług PayPal, z którymi można zapoznać się pod adresem: https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full.

W przypadku, gdy klient nie posiada konta PayPal, obowiązują warunki płatności bez konta PayPal. Można się z nimi zapoznać na stronie: https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full

4.5 W przypadku wyboru metody płatności oferowanej za pośrednictwem usługi płatniczej "Płatności Shopify", płatność zostanie zrealizowana za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych Shopify International Limited, Victoria Buildings, 2nd floor, 1-2 Haddington Road, Dublin 4, D04 XN32, Irlandia (zwanego dalej "Shopify"). Poszczególne metody płatności oferowane przez Shopify są podawane do wiadomości Klienta w sklepie internetowym Sprzedawcy. Shopify może korzystać z innych usług płatniczych w celu przetwarzania płatności, które mogą podlegać specjalnym warunkom płatności, do których Klient jest oddzielnie odsyłany. Więcej informacji na temat "Płatności Shopify" można znaleźć na stronie https://www.shopify.com/payments.

4.6 W przypadku wyboru sposobu płatności "natychmiastowy przelew bankowy", przetwarzanie płatności odbywa się za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych SOFORT GmbH, Theresienhöhe 12,80339 Monachium (zwanego dalej "IMMEDIATE"). Jeśli Klient chce mieć możliwość zapłaty kwoty rachunku za pomocą "natychmiastowego przelewu bankowego", musi posiadać konto bankowe online, które jest aktywowane do udziału w "natychmiastowym przelewie bankowym". Ponadto musi on posiadać odpowiednie dane uwierzytelniające podczas procesu płatności oraz musi potwierdzić dyspozycję płatności na IMMEDIATE . Transakcja płatnicza zostanie natychmiast wykonana, a rachunek bankowy Klienta zostanie odpowiednio obciążony. Więcej informacji na temat metody płatności "natychmiastowy przelew bankowy" Klient może uzyskać pod adresem https://www.sofort.com/ger-DE/kaeufer/su/so-funktioniert-sofort-ueberweisung/..

4.7 W przypadku wyboru metody płatności "Zakup na fakturę Klarna" lub metody płatności "Zakup na raty Klarna", przetwarzanie płatności odbywa się za pośrednictwem Klarna AB (publ)[https://www.klarna.com/de], Sveavägen 46,111 34 Sztokholm, Szwecja (zwanej dalej "Klarna"). Dalsze informacje na temat faktury Klarna i zakupu ratalnego, jak również warunki Klarna można znaleźć w informacjach dotyczących płatności Sprzedającego, które można znaleźć pod następującym adresem internetowym:

https://travellercharms.de/pages/kopie-von-imprint

5) Warunki wysyłki i dostawy

5.1 Towar dostarczany jest z reguły na trasie wysyłki i na adres dostawy wskazany przez Klienta, chyba że uzgodniono inaczej. Przy realizacji transakcji decydujące znaczenie ma adres dostawy wskazany w procesie realizacji zamówienia przez Sprzedawcę..

5.2 Jeżeli wyznaczona firma transportowa zwróci towar Sprzedawcy, ponieważ dostawa do Klienta nie była możliwa, Klient ponosi koszty nieudanej wysyłki. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Klient skutecznie skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, gdy dostawa nie może zostać zrealizowana z powodu okoliczności niezależnych od Klienta lub gdy odbiór oferowanej usługi został mu czasowo utrudniony, chyba że Sprzedawca z odpowiednim wyprzedzeniem powiadomił Klienta o tej usłudze.

5.3 Odbiór osobisty nie jest możliwy ze względów logistycznych.

6) Zastrzeżenie praw autorskich

Jeżeli Sprzedający realizuje dostawy z wyprzedzeniem, zachowuje on prawo własności do dostarczonego towaru do momentu całkowitej zapłaty należnej ceny kupna.

7) Gwarancja

7.1 Jeżeli przedmiot zakupu jest wadliwy, obowiązują przepisy ustawowe.

7.2 Klient jest proszony o zgłaszanie wszelkich widocznych szkód transportowych spedytorowi i poinformowanie o nich Sprzedającego. Jeśli Klient nie zastosuje się do tego, nie narusza to jego ustawowych lub umownych roszczeń z tytułu wad.

8) Szczególne warunki realizacji zamówień na towary według specyfikacji Klienta

8.1 Jeżeli zgodnie z warunkami umowy Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru, jak również do przetworzenia towaru zgodnie z określonymi specyfikacjami Klienta, Klient udostępni operatorowi wszystkie treści wymagane do przetworzenia, takie jak teksty, obrazy lub grafiki w formatach plików, formatowaniu, obrazie i rozmiarach plików określonych przez operatora oraz udzieli operatorowi niezbędnych praw do korzystania. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za pozyskanie i nabycie praw do tych treści. Klient oświadcza i bierze na siebie odpowiedzialność za to, że ma prawo do korzystania z treści przekazanych Sprzedawcy. W szczególności zapewni on, że nie zostaną przez to naruszone żadne prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie, prawa do znaków towarowych i dobra osobiste.

8.2 Klient zwolni Sprzedawcę z odpowiedzialności z tytułu roszczeń osób trzecich dochodzonych wobec Sprzedawcy w związku z naruszeniem ich praw przez umowne korzystanie przez Sprzedawcę z treści Klienta. Klient ponosi również uzasadnione koszty niezbędne do koniecznej obrony prawnej, w tym wszelkie koszty sądowe i koszty adwokackie według stawek ustawowych. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Klient nie jest odpowiedzialny za naruszenie. W przypadku roszczeń osób trzecich, Klient jest zobowiązany do niezwłocznego, zgodnego z prawdą i kompletnego przekazania Sprzedawcy wszelkich informacji, które są niezbędne do weryfikacji roszczeń dochodzonych w celu odpowiedniej obrony.

8.3 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówień, jeżeli dostarczone przez Klienta w tym celu treści naruszają prawne lub urzędowe zakazy lub dobre obyczaje. Dotyczy to w szczególności dostarczania treści antykonstytucyjnych, rasistowskich, ksenofobicznych, dyskryminujących, obraźliwych, zagrażających młodzieży i/lub gloryfikujących przemoc.

9) Realizacja bonów kampanijnych

9.1Bony, które są emitowane przez Sprzedawcę nieodpłatnie, na określony czas ważności w ramach akcji promocyjnych i których Klient nie może nabyć (zwane dalej "bonami kampanijnymi") mogą być zrealizowane wyłącznie w sklepie internetowym Sprzedawcy i tylko we wskazanym terminie.

9.2 Poszczególne produkty mogą być wyłączone z kampanii voucherowej, jeśli takie ograniczenie wynika z warunków kampanii voucherowej.

9.3 Bony kampanijne można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procedury zamówienia. Późniejsza kompensata nie jest możliwa.Bony kampanijne można zrealizować wyłącznie przed zakończeniem procedury zamówienia. Późniejsza kompensata nie jest możliwa.

9.4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować tylko jeden kupon kampanijny.

9.5 Wartość towaru powinna odpowiadać co najmniej wartości bonu kampanii. Sprzedający nie zwraca pozostałych środków.

9.6 Jeżeli wartość bonu kampanijnego nie wystarczy na realizację zamówienia, Klient może wybrać jeden z pozostałych sposobów płatności oferowanych przez Sprzedawcę w celu dopłaty różnicy.

9.7 Kredyt w postaci bonu kampanijnego nie podlega wymianie na gotówkę i nie jest oprocentowany.

9.8 Bon kampanijny nie zostanie zrealizowany, jeśli Klient w ramach przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy zwróci towar w całości lub w części opłacony bonem kampanijnym.

9.9 Bon kampanijny jest zbywalny. Sprzedający może spełnić świadczenie ze skutkiem zwalniającym na rzecz właściciela, który zrealizuje bon kampanijny w sklepie internetowym Sprzedającego. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedający wie lub rażąco zaniedbuje niewiedzę o braku uprawnienia, braku zdolności do czynności prawnych lub braku prawa do reprezentacji danego właściciela..

10) Realizacja bonów upominkowych

10.1 Bony, które można nabyć za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego (zwane dalej "bonami upominkowymi"), można zrealizować wyłącznie w sklepie internetowym Sprzedającego, chyba że bon stanowi inaczej.

10.2 Bony podarunkowe

10.3 Bony upominkowe mogą zostać zrealizowane wyłącznie przed zakończeniem procedury zamówienia. Późniejsza kompensata nie jest możliwa.

10.4 W ramach jednego zamówienia można zrealizować tylko jeden bon podarunkowy..

10.5 Bony upominkowe mogą być wykorzystane wyłącznie na zakup towarów, a nie na zakup innych bonów upominkowych.

10.6 Ijeżeli wartość bonu nie jest wystarczająca do realizacji zamówienia, Klient może wybrać jeden z pozostałych sposobów płatności oferowanych przez Sprzedawcę w celu dopłaty różnicy.

< Pozostałe środki z bonów podarunkowych mogą być zrealizowane do końca trzeciego roku następującego po roku, w którym dokonano zakupu bonu podarunkowego. Pozostałe środki zostaną zaksięgowane na koncie bonowym Klienta.>10.7 Bon podarunkowy nie podlega wymianie na gotówkę i nie jest opodatkowany żadnymi odsetkami.

10.8 Bon upominkowy jest zbywalny. Sprzedający może spełnić świadczenie ze skutkiem zwalniającym na rzecz właściciela, który zrealizuje bon upominkowy w sklepie internetowym Sprzedającego. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Sprzedający wie lub rażąco zaniedbuje niewiedzę o braku uprawnień, braku zdolności do czynności prawnych lub braku prawa do reprezentacji danego właściciela.

11) Obowiązujące prawo

11.1 Dla wszystkich stosunków prawnych pomiędzy stronami z wyłączeniem prawa międzynarodowego zakupu rzeczy ruchomych obowiązuje prawo Republiki Federalnej Niemiec. Dla konsumentów ten wybór prawa obowiązuje tylko w takim zakresie, w jakim przyznana ochrona nie jest wyłączona przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju, w którym konsument ma swoje miejsce zamieszkania..

11.2 W odniesieniu do ustawowego prawa do odstąpienia od umowy niniejszy wybór prawa nie dotyczy konsumentów, którzy w chwili zawarcia umowy nie należą do państwa członkowskiego Unii Europejskiej i których jedyne miejsce zamieszkania i adres dostawy w chwili zawarcia umowy znajdują się poza Unią Europejską.

11.3 Ponadto niniejszy wybór prawa w zakresie prawa do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do konsumentów, którzy w momencie zawierania umowy nie są obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej i których wyłączne miejsce zamieszkania i adres dostawy w momencie zawierania umowy znajduje się poza Unią Europejską.

12) Alternatywne metody rozwiązywania sporów

12.1Komisja Europejska umieściła na swojej stronie internetowej następujący link do platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Platforma ta stanowi punkt dostępu do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów sprzedaży i umów o świadczenie usług zawartych między konsumentami a przedsiębiorcami..

12.2 Sprzedający nie jest zobowiązany ani przygotowany do udziału w procedurze rozstrzygania sporów przed alternatywnym podmiotem rozstrzygającym spory.